Volgers

dinsdag 18 mei 2010

Demonstration from a 3D Card


Er zijn veel mensen die gevraagt hebben wat 3D kit is
en hoe je het verwerkt.
Ik hier een aantal foto's die je kan volgen van begin tot eind
hoe ik een 3D kaart maak.
Ik hoop dat jullie eruit komen en kunnen volgen.

Ik heb eerst een plaatje die knip ik uit en leg het op volgorde.

Ik gebruik hier een snijmesje voor maar er zijn er ook die
een schaartje gebruiken, het plaatje leg ik op een glasplaatje
hoef niet groot en dik tezijn, groot genoeg voor op te kunnen snijden.

Zo zijn de onderdelen uitgesneden.

Daarna pak ik een potlood en ga langs de uitgesneden randen
let wel op dat je niet over het plaatje uitschiet,
want dan krijg je strepen je kunt deze met een gum verwijderen
maar wel voozichtig anders wrijg je de kleur van het
plaatje weg.
Het is een werkje maar het is wel mooier dan zie je de witte rand
van het plaatje niet.

Daarna pak ik een embossingmatje of prikmat
net wat je voor handen hebt.
Ik leg het plaatje daarop en pak mijn bolpen en wrijf over
het plaatje dat het een beetje bol gaat staan.

Je ziet hier dat het plaatje wat bol staat.
Daarna pak ik mijn 3D kit doe dit in een spuitje
[ deze kun je ook gewoon in de hobbywinkel verkrijgen ]
En doe kleine dotjes op de achterkant van het plaatje,
vele gebruiken ook nog de foam  hier is het voordeel van dat
je door kunt werken, dat kan je met de kit ook alleen wat
voorzichtiger doen met het aandrukken.
De kaart als het klaar is half uurtje laten drogen,
zodat de kit hard genoeg is dan kun je de kaart weer rechtop
zetten.
De kaart verder afwerken als ie toch een uurtje of twee heeft gestaan,
zodat de kit uitgehard is zodat er niets meer kan verschuiven.

Zie hier de aangebrachte dotjes.
 
Zie hier het volledig plaatje.

Hier zie je de opbouw van de zijkant uit.


Hier is het eindresultaat deze kaart gemaakt
voor de zoon van mijn vriendin die 16 jaar wordt.


De binnenkant van de kaart.
Ik hoop dat jullie hier iets aan gehad hebben.

Materialen; snaps, sissixmal, witte gelpen,
zilveren embossingpoeder, heatgun, versa mark,
cricut, snijmesje, 3d kit, collal fotolijm, passer voor de ronding,  
 scrappapier die met bolletjes weet ik niet
de andere is van het merk my minds eye [wild asparagus]

4 opmerkingen:

Marian zei

heel leuk gedaan!

Michele Kovack zei

WOW! This is beautiful! So much work and time went into this!

Bev zei

this is stunning, you do beautiful work!

jeanchaneyaz zei

Amazing. Thanks for sharing!